nanette.reismee.nl

De tijd vliegt!

Hello mates,

Winter is here! Ik hoor van iedereen in NL hoe extreem warm het is, terwijl het hier alsmaar kouder wordt. In de ochtend is het hier 5-9 graden en in de middag loopt het op tot 16-18 graden. Het is dus niet extreem koud maar in vergelijking met de extreme hitte in februari (46 graden) is het toch wel even wennen. We hebben al best wel wat regendagen gehad maar over het algemeen regent het hier een paar dagen heel hard en dan weken niet meer.
Het is weer donderdagochtend en dat betekent dat de schoonmakers vandaag kwamen en ik het huis uit moest. Deze keer ietsje anders want ook de auto moest naar de garage dus ben ik nadat ik de kinderen naar school heb gebracht naar de garage gereden. Daar ontmoette ik mijn hostdad die daar met de andere auto naartoe was gekomen. We zijn naar het winkelcentrum gereden en nu hebben we allebei een paar uur de tijd om te werken/shoppen. Dus ik heb besloten lekker ergens te gaan ontbijten en deze blog te schrijven met wat Katie Melua muziek op. Ik moet jullie eerlijk vertellen dat ik de afgelopen weken niet zo veel spannends heb meegemaakt… Ik zal mijn best doen om het toch nog zo boeiend mogelijk voor jullie te maken.

Het weekend van 28 mei hebben we de laatste verjaardag van ons groepje gevierd. Larissa werd 22 op vrijdag de 26e. Yay! Op 26 mei begon in Sydney ook het lichtfestival Vivid, de hele stad is verlicht en er zijn lichtshows op gebouwen etc. Ik ontmoette Chantal en Larissa in de middag in een park, waar we heerlijk nog even in het zonnetje hebben gelegen (jaja, herfstzon!). Daarna zijn we naar Anouk gegaan om spullen te dumpen en te eten en toen zijn we richting het opera house gaan lopen, wat zag dat er bijzonder uit! (ik zal wat foto’s toevoegen in mijn album) We hebben rondgelopen door de Botanical Gardens en zijn geëindigd in een pop-up outside-cafe. Een heerlijke plek met zitzakken, relaxte muziek en drankjes. Daar hebben we wel een paar uur gezeten. Toen Anouk en Demi er ook waren hebben we voor Larissa gezongen en mocht zij de kaarsjes op de taart uitblazen. De volgende ochtend gingen we om 10 uur naar de film! De film die wij wilden zien draaide alleen op dat tijdstip dus nouja, daar gingen we. Was best prima, een bijna lege bioscoopzaal. Daarna zijn we doorgegaan naar Manly Beach want daar was een foodfestival aan de gang. We hebben heerlijk op het strand gezeten. ’s Avonds hebben we bij een Italiaans restaurant op Circular Quay gegeten, eindelijk geen fastfood in het weekend! Op zondag hadden we een Wijntour op het programma! Ik kan jullie bijna horen lachen hier in Australië want ik houd natuurlijk helemaal niet van wijn. Maar ach, de ervaring was leuk! We gingen naar de Hunter Valley (dé wijnstreek hier) waar we 3 wijnproevingen hebben gedaan, 1 chocoladeproeverij, 1 kaasproeverij en een vodkaproeverij. Het was een lange maar superleuke dag! Het was ook de laatste dag met mooi weer want daarna begon de winter toch echt…

Het weekend daarna ben ik op vrijdagmiddag naar BackpackersWorld gegaan in Sydney om mijn reis te gaan plannen! Een uur later had ik eigenlijk mijn hele oostkust-tour op papier staan. Ik ga echt heel toffe dingen doen! Van motor rijden tot 2 dagen zeilen, de mooiste stranden, snorkelen, koala’s knuffelen en nog veeeel meer! Daarna ben ik naar Chantal gegaan en hebben we samen pizza gebakken met de Thermomix! Zelf het deeg én de saus gemaakt. Echt, ik houd van de thermomix. Bij mijn gastgezin hebben we er ook 1 maar daar durf ik niet aan te komen, veel te bang om hem kapot te maken. Maar als ik ooit geld over heb koop ik ook een Thermomix. (voor de mensen die niet weten wat een thermomix is, het is een soort kookmachine waardoor je de ingewikkeldste recepten hartstikke makkelijk kunt maken, zelfs ik! Niet dat pizza nu zo moeilijk is maar nouja je snapt wat ik bedoel).
’s Avonds zijn we samen naar Darling Harbour gegaan om de water/licht-show van Vivid te bekijken. Ik bleef bij Chantal slapen en op zaterdag ging zij met haar familie naar de Blue Mountains en hebben ze mij onderweg thuis afgezet. Ik had heerlijk 3 dagen het huis voor mij alleen! Mijn gezin was naar familie die 7(!) uur verderop wonen (dit is nog steeds in dezelfde staat…) en kwamen pas maandagavond weer thuis. Ik heb dus echt genoten van de tijd voor mezelf en ik heb toen mijn trip naar Ayers Rock geboekt! De familie gaat begin juli naar Nieuw Zeeland voor 10 dagen en ik heb dus 10 dagen vrij. Ik ga dan in mijn eentje 6 dagen naar Alice Springs en Uluru in het binnenland van Australië. Ik ga een 3 dagen een georganiseerde tour doen waarbij ik ga overnachten onder de sterren in een slaapzak bij het kampvuur.. Ik heb er veel zin in.

Het weekend van 11 mei zijn we gaan stappen! We zijn naar Homebar in Darling Harbour geweest, echt een aanrader voor wie ooit wil gaan stappen in Sydney! Het was erg laat geworden dus op zondag ben ik vroeg naar huis gegaan en heb heel de dag series gekeken totdat opa en oma ’s avonds kwamen eten. Op maandag was het hier een public Holiday dus iedereen was vrij. Op die dag kwam de hele familie naar ons huis om de verjaardag van Opa en mijn hostdad te vieren. Uitgebreid geluncht met lam op de BBQ, een erg leuke dag!

Afgelopen weekend ben ik op vrijdagavond mee geweest naar de hockeywedstrijd van Flynn die ze helaas verloren. Op zaterdagochtend heb ik uitgeslapen en op zaterdagmiddag ben ik met Bec, oma, Isaac en Flynn naar de school van Isaac geweest voor een opvoering van de Lion King door kinderen van year 3-6 (leeftijd 8-13). Heeeerlijk al die liedjes die ik natuurlijk allemaal kende. Daarna ben ik doorgegaan naar Sydney met de trein en had ik met de meiden afgesproken om naar The Rocks te gaan om de laatste avond van Vivid te gaan bekijken. We hebben geschommeld op dé schommels (zie in foto’s) en rondgelopen. We gingen vroeg naar huis want de volgende dag ging de wekker om 05.15(!). We hadden een trip naar Jervis Bay geboekt. Het is echt 3 uur rijden enkele reis dus we hebben vooral veel in het busje gezeten. Wel heel erg grappig want het was echt een viezig oud busje waar we met allemaal meisjes (het was een au-pair excursie) inzaten en de tour werd geleid door 2 broers die maar een paar jaar ouder waren dan ik. Maar ze waren heel erg grappig en we hebben spelletjes gespeeld enz. Bij Jervis Bay hebben we een Dolphine-cruise gedaan en Chantal spotte de allereerste dolfijnen! Daarna hebben we geluncht met een echte Ozzie BBQ met worstjes en kangoeroevlees! We hebben veel mooie stranden gezien en heeeel veel in de bus gezeten.

Zo, dat waren de weekenden! Door de weeks gaat alles zijn gangetje. Mijn relatie met de jongens wordt iedere dag beter en vooral met Sebastian van 4 heb ik echt een hele goede band. Regelmatig wil hij liever bij mij in de auto dan bij iemand anders en Flynn (9) vertelt mij alles over zijn nieuwe crush op een meisje uit zijn klas maar verder mag niemand anders het weten, ons geheim! Ondertussen ben ik heel druk bezig met het plannen van mijn reis, ik weet nog niet zo goed wat ik na mijn oostkust reis wil gaan doen. Het is nog even afhankelijk van het geld. Ik kijk erg uit naar het moment waarop ik mijn ouders weer ga zien hier in Sydney! We gaan samen een weekje reizen en daar heb ik heel veel zin in. Zoals het er nu naar uit ziet kom ik begin September weer terug naar NL! Wat ik dan ga doen is voor mij nog een groot vraagteken.. Ik wil weer verder studeren maar ik weet nog niet wat, en sowieso deeltijd en pas volgend schooljaar. Ik moet dus op zoek naar werk en dat vind ik best wel lastig omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik wil.

Ondertussen is in NL ook het nieuwste lid in de Botting-familie geboren! Mijn kleine achterneefje Feik is op 24 mei geboren en ik kan niet wachten hem te ontmoeten.

Het is toch nog best weer een lang verhaal geworden.. Sorry! De volgende blog zal mijn laatste zijn als au-pair. Inmiddels heb ik nog maar 5 weken te gaan bij mijn gastfamilie waarvan zij dus 10 dagen op vakantie gaan. De tijd vliegt!

Liefs Nanette

Reacties

Reacties

Chantal

Bedankt voor de credits tijdens het dolfijnen spotten! ^_^

Noor

'Ik heb niet zo veel spannends meegemaakt'

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active