nanette.reismee.nl

Ieder weekend is een feestje

Goodmorning everyone!

Deze blog schrijf ik in het beroemdste café/restaurant van Glenbrook, namelijk 2773. Het is één van de weinige eetgelegenheden die er zijn in dit kleine dorp. Het is nu donderdagochtend en dat betekent cleanersday! Om 08.45 staan er 3 dames voor de deur om binnen 1,5 uur het hele huis schoon te maken. Voor mij betekent dat dat ik het huis uit moet en vandaar dat ik dus besloten heb om in dit cafeetje te gaan ontbijten en ondertussen mijn blog te schrijven. Ik wil jullie graag vertellen wat ik de afgelopen weken allemaal meegemaakt heb.
Zoals ik in mijn vorige blog ook al schreef zijn de weken inmiddels niet meer zo bijzonder. Alles is routine maar nog steeds heb ik wel wat problemen met de jongens. Laat ik zeggen dat ze zeker niet altijd luisteren en ik erg mijn best moet doen om ze te laten doen wat ik van ze vraag. Dan nu: de weekenden! Dat is toch wel echt waar ik altijd naar uitkijk. Het au-pairleven is perfect te combineren met sightseeing en kleine weekendtripjes. Door de weeks verdien je geld en leef je echt als een Australische en in het weekend heb je alle tijd om andere dingen te doen en al dat hard verdiende geld weer uit te geven…

Het weekend van 18 maart ben ik met de meiden op zaterdag gaan shoppen, hebben we boodschappen gedaan voor ons avondeten en hebben we onze Melbournetrip geboekt! ’s Avonds zijn we gaan stappen en zondag waren we moe.. Omdat we op zaterdag al zo veel geld hadden uitgegeven wilden we voor zo min mogelijk geld een leuke dag hebben. We besloten om naar een gratis museum te gaan! Mam, pap, jullie kunnen trots op me zijn. J We hebben er een uurtje rondgelopen maar het was toch niet echt ons soort museum, veel traditionele en Aziatische kunst en weinig moderne kunst. Daarna besloten we om naar de Dutch shop in Smithfield te gaan. Een enorm onhandige reis met een trein, 2 bussen en nog 20 minuten lopen op een afgelegen industrieterrein. Eenmaal aangekomen was het het wel waard want we hebben heerlijk genoten van ons broodje kroket of frikandel! Ook kon ik stroopwafels kopen voor de stroopwafeladdiction van mijn hostfamily.

Het weekend daarna ben ik met de familie naar het city-appartement van opa en oma geweest. Een prachtig en groot appartement in hartje Sydney met uitzicht op de Harbor Bridge en het Opera House. We kwamen pas aan het einde van de middag aan. Bec, Sebastian en ik hebben Rob en de big boys afgezet bij een rugbywedstrijd en zo hadden Bec en ik een girlsnight+Sebastian. Heerlijk even gezwommen in het zwembad beneden (niet te geloven hoe poepiesjiek alles was) en verder lekker gegeten en een filmpje gekeken. Op zondag had ik met Chantal en Larissa afgesproken in Bondi! Eindelijk na 2 maanden hier was ik dan op Bondi Beach.. En het was prachtig! Ik heb alle mooie lifeguards van Bondirescue gespot en ervaren hoe sterk de stroming is in de zee bij Bondi.. Geen zorgen, ik heb die leuke lifeguards niet nodig gehad.

Het weekend daarna hadden Larissa, Anouk, Chantal en ik afgesproken in Darling Harbor. We hebben lekker aan het water gezeten, rondgelopen en even gekeken in het winkelcentrum. Toen zijn we allemaal naar het appartement van Anouk gegaan om ons om te kleden en klaar te maken voor een avondje uit! Omdat alles in Australië best wel duur is gaan we zeker niet iedere week uit eten, vaak koken we zelf of gaan we naar McDonalds o.i.d. Dit keer hadden we echter besloten om onszelf eens te trakteren op een fatsoenlijk diner. In onze jurkjes hebben we bij een prachtig Italiaans restaurant in Darling Harbor gegeten. Als de mensen hier uit eten gaan, waar dan ook, kleden ze zich alsof ze naar een gala gaan dus het was goed dat we ons even hadden opgefrist.
Na het eten zijn we naar een silent disco in Sealife geweest. Suuuuupergaaf! We hadden al een maand eerder kaartjes geboekt en dat was maar goed ook want het was snel uitverkocht. Ondanks dat het feest al om 20.30 begon (wat is dat nu voor kinderdisco?!) hebben we het echt heel leuk gehad. Voordat we bij de feestruimte kwamen moesten we eerst door heel sealife lopen. We hebben dus selfies met pinguins, haaien en ook een kwalfie (kijk zo maar even in mijn foto-album). Eenmaal aangekomen kregen we allemaal een koptelefoon die 3 standen/kleuren had: rood, blauw en groen. Iedere kleur stond voor een zender. In de zaal stonden 3 DJ’s die allemaal ook hun eigen kleur hadden. Het was heel bizar om tussen de haaien en mega-vissen allemaal op je eigen muziek te dansen. Vooral als je je koptelefoon afzette en je alleen maar mensen heel hard hoorde meezingen en verder helemaal geen muziek.. We hebben bij Anouk geslapen en op zondag was ik moe en ben ik vroeg naar huis gegaan.

Afgelopen weekend hadden we een redelijk druk programma. Op vrijdagavond had Flynn, mijn hostkid van 9 zijn allereerste hockeywedstrijd! Hij had pas 2 trainingen gehad maar hij is echt een natuurtalent.. Chantal en ik besloten om samen met mijn hostmom, oma en mijn oudste hostkid te gaan kijken. Wat was het leuk om weer op een hockeyveld te zijn! Het voelde even alsof we weer in Nederland waren. Het was een heel kleine club en erg vriendschappelijk allemaal. Chantal en ik hebben ons aangemeld om af en toe scheidsrechter te zijn bij de wedstrijden van Flynn want daar betalen ze hier 40 dollar per wedstrijd voor! Meteen werden we uitgenodigd om in het vrouwenteam te komen spelen iedere zaterdag. In eerste instantie zeiden we nee maar het begint nu toch wel te kriebelen.

Op zaterdag hadden Chantal en ik met Samantha van Travelactive afgesproken om te gaan ontbijten. Zij is op partnerbezoek in Australië voor een paar weken dus het was leuk om haar en haar vriend in Sydney te zien! We hebben uiteraard nog toeristenfoto’s genomen bij de Harbor Bridge en het Opera house en daarna zijn we weer onze eigen eigen weg gegaan. Chantal en ik besloten om te gaan chillen in de Botanical Gardens. We hadden onze handdoek meegenomen en zo heb ik heerlijk even een uurtje geslapen in het gras, in ze zon. Om 14.00 uur hadden we met Hannah afgesproken om te gaan lunchen. Ik had Hannah in Nederland ontmoet bij de ehbo-cursus en zo hebben we contact gehouden. We hebben pannenkoeken gegeten! Het was erg gezellig en de pannenkoeken leken in niets op onze lekkere Nederlandse pannenkoeken.
Daarna zijn Chantal en ik doorgereisd naar Paramatta waar we met Larissa in het winkelcentrum hebben afgesproken. In dit winkelcentrum gingen Chantal en ik naar een sportwinkel en voor dat ik het wist zag ik mezelf een hockeystick afrekenen…
We hebben snel wat gegeten en begonnen toen naar onze wandeling naar Paramatta-park, in het donker… Het was best een beetje creepy want we waren er nog nooit geweest en moesten vertrouwen op google-maps. Na ongeveer een kwartier lopen kwamen we aan bij het park waar we op zoek gingen naar onze bestemming. Het was pikdonker maar na een tijdje lopen zagen we het, het Mov’in bed evenement! Het was echt supergaaf. Op een grote open vlakte was er een enorm scherm opgezeten en waren er allemaal bedden klaargemaakt. Wij hadden van te voren al kaartjes gekocht en zo kropen we met zijn drieën in een tweepersoonsbed om een film te kijken onder de sterren! Echt heel tof, kijk maar in mijn foto-album.
We konden ’s avonds bij Larissa slapen en op zondag besloten we naar het strand te gaan. We wilden naar Manly Beach maar de rij van de Ferry was ons echt te lang. We besloten de Ferry naar Watsons bay te nemen. Het strand was daar alleen niet zo mooi.. We hebben daar even op Demi gewacht en zijn toen doorgelopen naar Camp Cove, een veel leuker en ook drukker strandje. Het water was een beetje viezig maar het was prima voor een middagje.

Vandaag, donderdag, vliegen we (Chantal, Larissa, Anouk en ik) naar Melbourne! De kinderen hebben hier schoolholidays vanwege de Pasen, ik heb afgelopen week 30 uur gewerkt in 2,5 dag. De familie is gaan kamperen en ik heb sinds woensdag dus een lang weekend vrij! Vanavond om 22.00 uur vliegen we dus naar Melbourne, we hebben een airb&b geboekt en we vliegen op maandagochtend weer terug. Ik heb er heel veel zin in en ik heb ook echt het gevoel dat ik even een break van de kids nodig heb…

Inmiddels zijn we bij het einde van deze blog aangekomen, respect als je tot en met hier helemaal doorgelezen hebt! Het is een wat langere blog geworden dan ik had verwacht..
Ik geniet enorm van de reacties op mijn blog en lieve berichtjes/whatsappjes die ik van iedereen krijg. Sorry als ik niet heb gereageerd en misschien wat afwezig lijk. Ik heb het hier enorm naar mijn zin en zoals je kunt lezen onderneem ik naast 30 uur werk per week ook veel andere dingen. Ik hoop dat ik jullie via deze blog toch een beetje op de hoogte kan houden van wat ik allemaal meemaak.

Tot snel!
Xx Nanette

Reacties

Reacties

Carmen

Leeeeeuk weer nanettie. En wat heerlijk dat je daar weer hockey gaat spelen!! Ben trots op je, je doet het super. Liefss

Auke

Heel verhaal Nanet maar volgens mij vermaak je je wel, misschien een leuke Aussi uitzoeken op Bondi Beach......

Ina

Mooi verhaal weer, Nanette. Ik heb het weer met plezier gelezen. Fijn dar je vriendinnen hebt met wie je zoveel leuke dingen onderneemt. Sterkte met de kids, gaat vast goedkomen, en nog heel veel genieten. Dikke kus.

PS: hoop dat deze reactie geplaatst wordt. Met twee eerdere is het niet gelukt.

Nan

Je omgeving is veranderd maar jij natuurlijk niet: graag op stap en op zoek naar leuke dingen om te doen! Zo kennen we je, lekker blijven genieten. Xx uit Nijkerk.

Nora

Weer met een glimlach je hele, ja echt, verhaal gelezen! Nu op zoek naar die kwalfie..
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active