nanette.reismee.nl

7 weken in Australië! Dat verdient een blog

Bijna 7 weken ben ik nu al in Australië! De tijd vliegt echt voorbij…
Mijn vorige blog ging over veel eerste keren en dus veel nieuwe dingen. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik helemaal gewend ben en dus ook niet zo heel veel nieuwe dingen meer meemaak in het werk. Natuurlijk onderneem ik nog regelmatig dingen in het weekend dus daar zal ik jullie meer over vertellen.

Ik heb mijn eerste stapweekend in Sydney gehad! Met de groep van 5 meiden, Larissa, Demi, Anouk, Chantal en ik spraken we op zaterdag af in Sydney. Demi, Chantal en ik hadden een hostel geboekt in hartje Sydney zodat we niet ’s nachts het hele eind naar huis hoefden te reizen. We wilden graag naar een surfwedstrijd en naar een foodfestival zaterdag en zondag overdag maar helaas regende het het hele weekend. Daarom hebben we vooral geshopt, geluncht etc. Op zaterdagavond hadden we ons ingeschreven voor een pubcrawl die ons naar 4 van de grootste en populairste kroegen in Sydney bracht. Het was echt superleuk, we hebben heel veel plezier gehad! Ik moet wel zeggen dat het uitgaan hier een beetje lafjes is, de pubcrawl begon al om 20.30(!) en eindigde om 02.00 uur.. Na 00.00 uur mogen er in de kroegen ook geen shotjes meer geschonken worden en zo zijn er nog veel meer regeltjes.
Een ander weekend ben ik met Chantal en Anouk naar de Taronga Zoo geweest. Dit is een enorm grote dierentuin met prachtig uitzicht op het opera house en de Harbour Bridge. Het was helaas heel slecht weer dus waren ook veel dieren binnen. Met elkaar was het wel heel gezellig en zo hebben we toch nog een leuke dag gehad.
Ik probeer niet ieder weekend een ‘’groot’’ uitje te ondernemen omdat het natuurlijk ook allemaal geld kost en ik ook graag nog wil sparen voor mijn reis die ik ga maken na mijn au-pair tijd! Er zijn nog superveel dingen die ik wil zien in Sydney maar ik heb nog genoeg tijd. Sommige weekenden breng ik dus gewoon thuis door. Dan ga ik naar het winkelcentrum hier in de buurt, geniet van het zonnetje (als die er is want inmiddels is het herfst en regent het iedere dag) in het park, neem ik soms één van de jongens mee naar het park, chill ik op mijn kamer met netflix, of kook/bak ik iets.

Verder gaat het werken en het wennen in de nieuwe omgeving al stukken beter! Ik heb best wel een pittige start gehad en ook wel een ‘’breekpunt’’ gehad. Ik heb toen gelukkig met Rob en Rebecca kunnen praten, ik heb met smartaupairs gebeld en steun gehad aan vrienden/familie (eervolle vermelding voor Tara de Groot!). Sindsdien gaat het echt veel beter en voel ik me helemaal thuis in OZ! Ik weet mijn weg te vinden, met de auto en het openbaar vervoer, ik kan het Australische accent verstaan en ik heb het koud als het 20 graden is… Je kunt dus wel zeggen dat ik bijna helemaal ingeburgerd ben.
Ik ben heel blij met de familie die ik getroffen heb. Ook opa en oma zijn erg betrokken en doen hun best om het Chantal en mij naar de zin te maken.

Komend weekend staat er weer een weekendje Sydney op de planning! We gaan zaterdagavond uit in Sydney, dan slapen we met zijn allen bij Anouk (want Anouk heeft een enorm appartement voor haarzelf) en dan willen we zondagochtend vroeg opstaan om de zonsopgang vanaf Bondi Beach te bekijken. Het is nog de vraag of we laat gaan slapen en vroeg opstaan of dat we de nacht doorhalen..
Het paasweekend gaan we zeer waarschijnlijk met een paar meiden een weekend naar Melbourne! Ik zal jullie in mijn volgende blog laten weten hoe dat was.

Ook probeer ik het Nederlandse nieuws wel te blijven volgen, alle spanningen rondom de Turkije-affaire en natuurlijk de verkiezingen. Hoera! Trump2 heeft niet gewonnen dus ik kan met een gerust hart weer terugkomen naar Nederland over een aantal maanden.


Liefs Nanette

Reacties

Reacties

Ina

Mooi Nanette dat je al zo gewend bent. En bijzonder dat je dit allemaal mee kunt maken. Je blogs lees ik met veel plezier. Dikke kus.

Nan

Dat klinkt alsof je nu inderdaad echt 'geland' bent. Dat heb je ook aan jezelf te danken, complimenten en een dikke knuffel uit Nijkerk. We zullen dit weekend je winterkleren opsturen! Xx

Carmen

Je redt je wel zo te horen! Lekker bezig Nanet! Wat gun ik je dit! Mijn reis zit er bijna weer op. 2 weken en dan moet ik weer normaal doen. Geniet er maar van, want voor je het weet ben je terug in het koude kikkerlandje. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active