nanette.reismee.nl

No worries, ik leef nog!

Oops! Toen was de vorige blog ineens al 6 weken geleden… Ik kreeg van mijn broer op mijn kop dat ik al te lang niets meer had gepost dus nouja, speciaal voor jou Wout, een nieuwe blog!

In mijn vorige blog schreef ik op de ochtend dat we naar Melbourne gingen, het lijkt alweer zo lang geleden. In Melbourne kwamen we op donderdagavond laat aan in ons eigen appartementje. Het heerlijke van dit weekend was om gewoon even met vriendinnen onder elkaar te zijn en om geen gillende kids om je heen te hebben. Op vrijdag was het goede vrijdag en was bijna alles gesloten… We hebben veel rondgelopen en we zijn ’s avonds naar een voorstelling van Sammy J geweest, het was namelijk comedy festival in Melbourne dat weekend! Op zaterdag zijn we heel de dag op pad geweest en hebben we de meeste highlights van de stad wel gezien, stranden, graffitibuurt, Victoria Market, een rondje in een treintje door de stad en ’s avonds bij zonsondergang gewacht op de terugkerende pinguïns. Op zondag gingen we de Great Ocean Road doen! We hadden een bus-tour geboekt, om 7 uur moesten we ons melden en daar gingen we dan! De eerste paar uren waren heerlijk en verliepen helemaal volgens plan. Rond een uur of 12 hoorden we een harde klap en er was duidelijk iets mis met de bus. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben 2,5 uur langs de kant van de weg gestaan en gewacht op een nieuwe bus en uiteindelijk hebben we echt moeten rennen om de 12 apostelen (HET hoogtepunt van de great ocean road) voor het donker te kunnen zien. Toen we aan kwamen rennen ging net de zon onder.

Het weekend daarna heb ik een relaxt weekendje gehad, ik heb bij Larissa gelogeerd en hebben een heerlijk meidenavondje gehad.
Het weekend daarna zijn we gaan stappen! Op zaterdag gingen we naar Demi haar hockeywedstrijd. Helemaal naar Sutherland (Zuid-Sydney). Gelukkig was het mooi weer en hadden we erg veel lol. Er was die avond een pubcrawl waar wij als Nederlanders korting kregen omdat het vlak na Koningsdag was. Toen we dat op facebook zagen besloten we spontaan om die avond te gaan stappen. Ik had mij voorbereid op een avondje op de bank en had dus niet echt de geschikte kleren mee, maar uiteindelijk was het erg leuk!

Het weekend daarna hebben we Chantal haar verjaardag gevierd. Ik was op vrijdagmiddag naar Chatswood gekomen om met Chantal wat te eten, daarna hebben we heel relaxed in haar (tuin)huisje mamma mia gekeken en zijn we vroeg gaan slapen. Als echte aupairs waren wij allebei om 6.30 klaarwakker en besloten we maar te gaan douchen en weg te gaan. Zo stonden we dus om 09.00 uur al in het winkelcentrum! Toen Chantal na 1,5 uur eindelijk uitgeshopt was besloten we om iets te drinken te halen en lekker in Hyde park te gaan zitten. Het was een prachtige dag en zo hebben we heerlijk 1,5 uur in de zon gezeten en genoten van het feit dat we gewoon op een prachtige Zaterdagmiddag midden in Sydney waren. Aan het einde van de middag hadden we met de andere meiden en met Chantal haar ouders afgesproken in een ander winkelcentrum waar we heerlijk gingen chocolade-fonduen om Chantal haar 19e verjaardag te vieren.

Het weekend daarna was ik jarig! Op vrijdagochtend werd ik wakker en had ik al allerlei berichtjes uit NL. Toen mijn moeder appte dat ik mijn email in de gaten moest houden werd ik natuurlijk razendnieuwsgierig. Na 35x mijn email refreshen was daar ineens een wetransfer bestand. Ik opende het en zag meteen dat het een filmpje was. Ik heb de eerste 30 seconden gekeken en besloot dat ik maar moest wachten met kijken tot ik vrij was want ik had nu al tranen in mijn ogen! Toen ik dus om 11 uur klaar was met werken heb ik de hele film bekeken en wat was het mooi! 6 minuten met filmpjes van allerlei lieve vrienden en familie. Echt heel bijzonder. Mijn dag kon niet meer stuk! Verder heb ik die dag van heel veel mensen nog een leuk filmpje of een lief berichtje gehad, heel erg bedankt allemaal!
Toen ik eenmaal uitgehuild was na de film ben ik op weg gegaan naar Sydney, daar had ik afgesproken om te gaan Lunchen met Chantal, Anouk en Larissa. Toen ik daar aan kwam lopen zaten de meiden er al en begonnen ze luidkeels in het Nederlands voor me te zingen. Na de nodige kussen en hele lieve cadeautjes hebben we genoten van een heerlijke lunch. We hebben nog even rondgelopen in Sydney en hebben toen boodschappen gedaan voor het avondeten. We zijn naar Anouk haar appartement gegaan om te eten en ons klaar te maken, we gingen namelijk naar een full moon party! Het was een heel mooi feestje in Darling harbor, mijn verjaardag is goed gevierd.
Op zaterdag ben ik op tijd naar huis gegaan want ik ging mijn verjaardag met de familie vieren! Toen ik thuiskwam was er niemand thuis maar er stonden 2 prachtige taarten op het aanrecht en de tafel was mooi gedekt. Toen de familie terugkwam van voetbal kwamen ook opa’s en oma en hebben we heerlijk lam van de BBQ gegeten, hoé Australisch!

Afgelopen weekend was mijn oudste hostkid jarig, hij werd 12! Ik ben op vrijdagavond meegegaan naar de hockeywedstrijd en op zaterdagochtend naar de voetbal. Na de voetbal hebben we met heel de familie taart gegeten in Penrith en hebben we nog wat boodschappen gedaan. Toen heb ik van de familie een lift gekregen naar Sydney want zij gingen naar het appartement en ik had met de meiden afgesproken om te gaan eten in Chatswood. Na het eten waren we allemaal moe en hebben we een meidenavondje gehad. De volgende ochtend waren we vroeg op omdat de meiden naar The Blue Mountains wilden en ik besloot dat het tijd was voor ‘me-time’. De familie was heel de zondag nog weg dus ik had heerlijk het huis voor mij alleen.

Zo, ik hoop dat ik jullie weer voldoende bijgepraat heb. Het lijk nu alsof ik alleen maar leuke dingen doe maar dat is zeker niet het enige. Door de weeks werk ik ongeveer 35 uur en ik heb het de afgelopen weken best wel zwaar gehad met mijn positie in het gastgezin. We hebben erg leuke en goede momenten maar we hebben ook erg lastige momenten met elkaar. Gelukkig heb ik veel steun gehad aan mijn lieve vriendinnen hier en aan mijn fantastische moeder in NL!
Ik heb nog 2 maanden te gaan in dit gezin, ik ga het met vertrouwen tegemoet maar er zullen vast ook weer nieuwe tegenslagen komen. Dat betekent ook dat ik over 2 maanden al ga reizen! Mijn reisplannen zijn nog niet helemaal duidelijk maar ik wil in ieder geval de oostkust van Australië gaan zien. Daarna is het even afwachten hoeveel geld ik nog over heb…

Ik zal proberen mijn volgende blog iets sneller te schrijven dan 6 weken ertussen!

Liefs

Nanette



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active