nanette.reismee.nl

Heel veel eerste keren

Daar ben ik weer! Inmiddels ben ik bijna 3 weken bij mijn gastgezin dus ik vond het tijd voor een kleine update. Sinds mijn vorige blog is er al weer zoveel gebeurd! Ik wilde mijn blog gaan schrijven op een bankje in het park dus ik had mijn tas al gepakt toen het ineens keihard begon te regenen en te onweren.

Ik heb inmiddels mijn eerste echt zelfstandige week gedraaid, dat wil zeggen: de kinderen wakker maken, klaarmaken voor school, naar school brengen met de auto, ophalen van school, naar zwemles of cricket brengen, eten koken, heeeeel veel was doen en zorgen dat de jongens elkaar niet vermoorden.

Dat autorijden was nog wel een dingetje! Ik rijd hier in een enorme witte Jeep die ook nog eens pas 2 maanden oud is, aan de linker kant van de weg. Omdat ik in de Blue Mountains woon, bestaan alle wegen uit heuvels met scherpe bochten. Ik heb ongeveer een week gereden met Rob in de auto naast mij om mij te helpen. Ook heb ik 1 rijles gehad van een rijschool hier. Inmiddels voel ik me al redelijk comfortabel en cross ik overal naartoe. De wegen zijn hier dus heel anders en ook de regels zijn anders. Zo heb je hier op de snelweg gewoon stoplichten en veranderen ‘schoolzones’ op de snelweg op bepaalde tijden ineens in een 40 km/uur weg.. De politie vindt het heerlijk om op deze wegen te controleren dus het is erg oppassen.
Het werken gaat me dus steeds beter af maar ik vind het nog steeds lastig, ik heb het (en vooral de kinderen) nog niet in de vingers. De jongens zijn pittig en het zal nog wel even duren voordat ik ze heb waar ik ze hebben wil. Gelukkig zijn er ook veel leuke en mooie momenten met de jongens. Bec&Rob zijn echt heel tof en ik heb het erg getroffen met hen.

De donderdag nadat ik mijn vorige blog schreef ben ik samen met Hannah en Andrea naar het winkelcentrum hier in de buurt geweest. Hannah is de au-pair die voor mij in mijn gezin zat en Andrea is een vriendin van haar. ’s Avonds nam Rebecca, Hannah en mij mee uit eten voor een girls night out, superleuk!
De eerste zondag dat ik hier was ben ik met 2 meisjes naar Sydney geweest! Ik heb met Anouk en Mette afgesproken, 2 Nederlandse meisjes die ook au-pair zijn en die ik nog nooit in real-life had ontmoet. Toch bijzonder hoe makkelijk dat gaat als je allemaal nieuw bent en op zoek bent naar contacten. Het was een warme dag in Sydney (36 graden) en natuurlijk ben ik toen voor het eerst verbrand.. We hebben gelopen door de Botanische tuinen en liepen naar een punt waar je prachtig uitzicht had op het Opera House en de Harbour Bridge. Daar hebben we een tijdje gezeten en zijn toen doorgelopen om te lunchen aan de boulevard. Vervolgens hebben we de Ferry genomen naar RoseBay, een superlief schattig strandje in een baai voor enorm rijke mensen. Het is fijn om dit soort tripjes op zondag te onernemen omdat het openbaar vervoer dan nagenoeg gratis is! Je betaald op een dag reizen maar 2,50 Dollar ongeacht waar je naartoe gaat.
Toen ik zondagavond thuiskwam had ik een dipje.. Ik was moe, verbrand en voelde me vies na zo’n dag slenteren. De eerste week was toch een beetje meer overwhelming dan ik dacht.. Ik heb op maandag met Bec gepraat en zij zei dat het heel normaal was en dat alle au-pairs op zo’n punt komen. Ze verzekerde me dat ze heel blij en tevreden met me waren en dat ze zeker wist dat ze de goede beslissing had genomen door mij aan te nemen.
Die week heb ik geprobeerd om mijn draai te vinden in de routine. Dat hield ook in dat ik op woensdag naar de moeder en stiefvader van Rebecca ben geweest. Zij passen op woensdag op mijn jongste kindje en op het jongste kindje van de broer van Rebecca. Omdat opa en oma allebei al wat oud en krakkemikkig zijn willen ze graag de hulp van een au-pair op deze dag. Ik ga dus om de week mee naar opa en oma om hen te helpen en krijg daar nog eens 80 dollar extra per keer voor! Niet verkeerd. Deze woensdagen wissel ik af met Chantal, zij is de au-pair in het gezin van de broer van Rebecca. Ze woont (relatief) dichtbij en we hebben al een aantal keer met elkaar afgesproken en hebben veel contact met elkaar. Erg fijn om iemand te hebben die ook net nieuw is en hetzelfde doormaakt!

Verder ben ik naar een meeting van Smartaupairs in Sydney geweest waar ik nog een aantal andere meisjes heb ontmoet. Met 5 meiden zijn we afgelopen zondag helemaal omhoog naar Katoomba gegaan om een tour door de Blue Mountains te doen. Ook toen was het heel warm en was er een grote kans op bushfires.. Gelukkig hebben we die niet gezien.
Op een zaterdag ben ik met de familie meegeweest naar een feestje voor een tante die 70 werd. Chantal was daar ook en het was fijn om te merken dat de familie zo geïnteresseerd was en ons zo goed opnam.

Verder heb ik inmiddels een Australisch telefoonnummer (ik heb op whatsapp mijn nummer gewijzigd maar het lijkt niet helemaal goed te zijn gegaan, je kunt me gewoon appen en de appjes komen als het goed is wel bij me aan J). Ik heb een bankrekening geopend, en een politiecheck aangevraagd (dit moet in Australië als je met kinderen werkt).
Ik heb nog geen enorme spinnen gezien maar wel….. KAKKERLAKKEN! BAH BAH BAH.
De kakkerlakken hebben ook last van de warmte kruipen dan naar binnen.. Ik heb er al 4 op mijn kamer gehad waarvan 1 in mijn bed, ja dat was niet zo grappig.

Ik heb het over het algemeen dus prima naar mijn zin maar ik merk dat het me ook veel energie kost om alle gewoontes/gebruiken van het gezin te observeren en me hier aan aan te passen. Het gaat dan ook met ups en downs maar ik heb er vertrouwen in dat ik hier snel helemaal gewend ben en dat het dan een stuk beter gaat.
Sorry voor de lengte van deze blog, ik had jullie nu eenmaal veel te vertellen.. Ik zal proberen ook wat foto's te uploaden.

Tot snel!
Liefs, Nanette

Reacties

Reacties

Noor

In je bed?????!!!

Henk

Leuk verhaal volgens mij redt je het wel daar. Succes er mee. Groetjes.

Nan

Wij hebben ook veel vertrouwen in jou en het komt vast goed. Dat moet ook wel want ik wil van de zomer wel naar Australië ????

Marian

Heerlijk juist zo'n lange blog. Je bent goed bezig dus gaat zeker goed komen. Focus op wat wel goed gaat. Wat ontzettend goed van je om daar in jeep te rijden. Doe het je niet na.

Gerdien

Een mooi avontuur!! Leuk dat je al zo veel contacten om je heen hebt. Hopelijk gaat het iedere dag een beetje beter met je thuis voelen daar. Liefs

Mar-Jan

Super, al die indrukken! Natuurlijk moet je overal aan wennen, maar probeer vooral te genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active