nanette.reismee.nl

Eerste dagen in OZ

G’day mates!

Nou ik ben er hoor, na een enorm lange vlucht van 22 uur. Echt, ik vlieg niet graag nog een keer zo lang maar ooit zal ik toch ook nog terug naar NL moeten.. Ik vloog op 28 januari van Amsterdam naar Hongkong, een vlucht van 11 uur. De vlucht op zich was prima maar na 7 uur was ik er al helemaal klaar mee. Ik had al 2 films gezien, 5x geprobeerd te slapen en gefaald, 5 afspeellijsten geluisterd en 4 puzzels gemaakt. Toen ik eenmaal aankwam in Hongkong bleek dat we aangekomen waren met een vertraging van 20 minuten, dat betekende dat ik nog maar 1 uur en 15 minuten had om mijn volgende vliegtuig te halen. Moet makkelijk lukken, zou je denken.. Toen ik het vliegtuig eindelijk uit mocht waren de eerste borden die ik tegen kwam alleen in het Chinees! Uiteindelijk had ik gevonden waar ik moest zijn maar daar moest ik wéér door de douane, dit keer door de Chinese douane die niet bepaald haast hadden en ik wel! Gelukkig heb ik het allemaal precies gehaald en zat ik dus binnen 1,5 uur weer opnieuw in de lucht. Dit keer had ik een vlucht van nog 8,5 uur te gaan, gelukkig heb ik 2 uurtjes geslapen waardoor de tijd sneller ging. Het is gewoon heel saai om alleen te reizen!

Eenmaal geland in Sydney moest ik opnieuw door de paspoortcontrole. Er was een rij voor mensen met een Australisch en Nieuw-Zeelands paspoort en een rij met overige paspoorten, die natuurlijk enorm lang was aangezien mijn medepassagiers voornamelijk Aziatisch waren.
Rob kwam mij ophalen op het vliegveld, wat nog wel een beetje spannend was omdat ik hem pas 1x gezien had op skype en verder geen foto van hem had. Gelukkig herkende ik hem eerder dan hij mij.
Eenmaal thuis heb ik Rebecca ontmoet en hebben we nog even een tijdje gekletst, het klikte meteen heel goed!
Ik heb de eerste nacht meteen doorgeslapen, dus hoezo jetlag?

Op de eerste dag heb ik ’s ochtends de kinderen ontmoet, superzoete jongetjes dacht ik nog… Ze waren erg enthousiast over mijn komst en hadden tekeningen voor mij gemaakt, superlief. Rebecca had deze dag vrij genomen van werk om mij wegwijs te maken. We hebben gezwommen in de achtertuin omdat het 41 graden was en we hebben rondgereden om een schooluniform voor de jongste te halen. De jongens hadden maandag en dinsdag nog vakantie van school en ze waren echt helemaal klaar met de vakantie! Laat ik zeggen dat ze niet een bijzonder goede eerste indruk op me hebben gemaakt met hun gedrag…
Rond half 6 eten de kinderen hier, de bedoeling is dat ik dat eten binnenkort ga maken, rond een uur of half 8 eet ik dan met ouders. Toen ik even op mijn kamer was voor het eten werd er op mijn deur geklopt: ‘Sorry for our bad behavior today.. we’re going for a swim, do you want to come?’. Erg lief!

De tweede dag ging de jongste naar daycare en was ik alleen met de oudste 2 jongens de hele dag! Dat vond ik best een beetje spannend omdat ze zich die dag daarvoor niet zo goed gedroegen. Gelukkig ging het over het algemeen heel goed! Ze waren echt heel zoet en luisterden goed naar me. Pas tegen het einde van de dag kreeg ik het aan de stok met de oudste (bijna 12 en dus beginnend puber) omdat hij van mij niet meer op de xbox mocht..

Vandaag, woensdag, is mijn 3e dag en ik heb de dag vrij! Ik heb vanochtend met Bec samen de jongens naar school gebracht voor hun eerste dag en we hebben de jongste gedropt bij opa en oma waar hij iedere woensdag naartoe gaat. Rob en Bec zijn vandaag allebei weg voor werk (Rob werkt ook regelmatig thuis) dus ik heb de hele dag het huis voor mij alleen, heerlijk! Het voelt ook nog wel een beetje gek omdat het nog niet echt als mijn huis voelt.

Ik merk dat ik het superleuk vind om nieuwe dingen te doen, maar de periode waarin alles daadwerkelijk nog nieuw is vind ik maar niks. Ik ken nog niks van de gebruiken etc. en ik moet alles nog vragen en daar houd ik niet van. Ik hoop maar dat ik snel gewend ben.

Verder hebben ze hier in Australië helaas ook veel muggen en vliegen en heb ik dus in één nacht 15 muggenbulten opgelopen. Ook is het hier de afgelopen dagen extreem warm geweest en dan valt de airco uit omdat die het niet aankan dus dat was niet zo prettig. Vandaag is het heerlijk rond de 22 graden dus ik loop straks even downhill naar het centrum(pje) van Glenbrook en misschien neem ik nog een duik in het zwembad.
Ik ben nog niet gewend aan het links rijden, dat voelt nog steeds heel raar. Ik heb tot nu alleen nog maar in de passagiersstoel gezeten maar dit weekend ga ik voor het eerst zelf rijden..
Overigens valt het me op dat mensen elkaar hier geen hand geven als je nieuwe mensen ontmoet, dat heeft al een paar keer een vreemde situatie opgeleverd..

Ik zal proberen jullie op de hoogte houden maar ik ben niet van plan om wekelijks een blog te schrijven.

Liefs,

Nanette

Reacties

Reacties

Marloes

Wat een heerlijk bericht om te lezen! Snap dat het wat onwennig is in het begin maar jij slaat je daar wel doorheen!!!! Vind het nog steeds super knap van je dat je het allemaal in je eentje hebt geflikt!!! Topper zet hem op!!!! Dikke kus van ons

Noor

Aahh tof Nanet om even kort iets te lezen! And don't worry, je gaat snel genoeg wennen! X!

Mary

Hey Annette, leuk om jouw belevenissen te lezen en te lezen hoe het met jou. Volgens mij komt dat helemaal goed daar en lijkt het me een leuk gezin waar jij in terecht bent gekomen. Heeeel veel succes, maar vooral veel plezier en geniet van al het goede.
Liefs Mary X

Nan

Ja, lastig als je nog niet 'in control' bent als je iemand bent die graag alles regelt ????! Maar je gaat het snel genoeg onder de knie krijgen, daar twijfelen we niet aan. Geniet van het lekkere weer; hier is het koud en guur. Xx vanuit de Stuurhut.

Thea

Goed om wat te horen . Ik kreeg een flashback wat betreft de kids haha. Komt zeker goed ????Superleuk om je verhaal te Lezen . En zoals ik jou ken ga je daar vast wel wennen Heel veel plezier ik zie uit naar je volgende verhaal. Lieve groetjes Thea

Marian

Ha, ha, je went vast snel genoeg en dan kan je lekker alles doen zoals je het zelf wilt. En maar 2 films gekeken? 22 uur vliegen is minstens 6 films :) Ben benieuwd naar je volgende verhaal. X uit Leiden

Nora

Haha, die handen.. dat zal inderdaad ongemakkelijke situaties opleveren! Stug volhouden ???? Xx Nora

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active