nanette.reismee.nl

IT'S A MATCH!

JAAAAAAAAAAAAAA IT’S A MATCH!

Op 31 oktober schreef ik mijn eerste blog over mijn beslissing om te switchen naar het Aupair Australië programma. Het heeft ongeveer 1,5 week geduurd voordat ik mijn profiel had aangepast, alle documenten verstuurd waren en ik een SmartAupairs acount kreeg.
Het fijne aan het programma in Australië is, dat je tegelijkertijd met meerdere families kan praten.SmartAupairs plaatst families op mijn pagina waarvan zij denken dat het een match kan zijn. Vanwege het tijdsverschil werd ik steeds ’s ochtends wakker met nieuwe mogelijke matches in mijn profiel en soms al mailtjes van die families. Op het toppunt had ik 9(!) mogelijke matches tegelijk. Het werd dan ook lastig om te selecteren, ik screende de families op een aantal criteria: de startdatum moest in januari zijn, ze moesten niet meer dan 3 kinderen hebben en ze moesten op een aantrekkelijke plek aan de oost of zuidkust wonen.Zo hield ik alsnog 3 families over met wie ik een skypegesprek heb ingepland. Het eerste gesprek was met een familie in Melbourne met 2 dochtertjes. Het was een heel leuk gesprek met heel leuke mensen. Het tweede gesprek was met een familie vlakbij Sydney met 3 zonen. Ook dit gesprek was heel erg leuk! Het was een ‘’easygoing’’ gesprek en het klikte goed. Het 3e gesprek zou met een familie in Brisbane met 2 dochtertjes zijn. We hadden een probleempje met de communicatie waardoor ik op de verkeerde tijd op hun zat te wachten. Jammer maar eigenlijk kwam het mij ook wel goed uit want ik had nu al 2 gezinnen waar ik mezelf zou kunnen zien wonen! Ik besloot het 2e gezin nog een mailtje te sturen, ik kreeg meteen een reactie dat zij ook erg enthousiast waren en of we een tweede gesprek in konden plannen. Dat tweede gesprek was vanochtend, ik heb nu met alle familieleden gesproken en aan het einde van het gesprek waren we een match!

De familie bestaat uit vader, moeder en 3 zonen van 11, 9 en 3 jaar oud. De oudste 2 gaan naar school en de jongste gaat 3 dagen per week naar pre-school. Ze wonen in Glenbrook, dit is aan de rand van The Blue Mountains (prachtig natuurgebied, google maar) en slechts 1 uur vanaf Sydney! De familie heeft een kat en een hond en een prachtig groot zwembad in de tuin. Ik zal eind januari bij hen starten dus ik kan alles nu gaan voorbereiden!
Leuk is dat het gezin van de broer van moeder, die slechts op 10 minuten afstand woont, ook net een nieuwe Nederlandse aupair hebben aangenomen die in januari gaat starten!

EINDELIJK is het dan nu allemaal toch nog goed gekomen. Ik ben heel blij dat ik de overstap naar Australië heb gemaakt en vind het ook bijzonder hoe snel de matching is gegaan.
Mijn koffer arriveerde overigens 2 dagen na mijn vorige blog.
Everything happens for a reason?

Liefs Nanette

P.s. Wat tof dat jullie mijn blog allemaal lezen, mijn eerste blog is wel 685 keer bekeken!

Reacties

Reacties

Marloes

Yeeeeeh vlag kan uit!!! We zijn blij voor je!!! Jij voorbereiden op een gaaf avontuur! Wij voorbereiden op een jaar zonder nanette ;-)
Gaaf meis!!! Geniet van de voorbereidingen!

Suus en Janto

Jeej, wat ontzettend leuk! Down under, Nanette komt eraan! Echt heel cool!

Mary

Super Nanette! Gefeliciteerd met jouw nieuwe job en woonplaats.
Wens je straks heel veel plezier en al het goede toe. Geniet Down under ????
En wie weet als je Eric ontmoet (hij zit tegen die tijd in Sydney) geef hem een dikke knuffel van mij ????
Liefs X

Ina

Wat fijn dat het gelukt is. Klinkt goed allemaal. Ik blijf je volgen het komende jaar en ga genieten van al je belevenissen. Top!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active