nanette.reismee.nl

Oostkust

Lieve allemaal,

Het spijt me, ik heb al tijden niets meer gepost. Ik zal proberen jullie een samenvatting te geven van de afgelopen tijd.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik nog 5 weken te gaan had als au-pair, inmiddels ben ik al 3 weken geen au-pair meer.
In mijn laatste weken als au-pair heb ik gewoon gewerkt, ben ik op vakantie geweest en heb ik mijn ouders rondgeleid in Sydney en Glenbrook. De kids hadden 4 weken vakantie, ik heb dus een aantal hele lange dagen gewerkt die echt killing waren, probeer maar eens iets te vinden wat 3 jongens van 4, 9 en 12 allemaal leuk vinden.. Gelukkig ging de familie ook 10 dagen op vakantie en ik was dus 10 dagen vrij! Ik besloot om naar de outback te gaan, in mijn eentje. Ik boekte een trip naar Alice Springs en Uluru en in totaal was ik 6 dagen weg. Alice Springs op zich is niets aan, er is echt niets te doen. Gelukkig had ik een georganiseerde tour voor Uluru geboekt. 3 dagen, 2 nachten vol met hikes, buiten kamperen in een ''swag'' op de grond en de prachtigste uitzichten. Het was best wel pittig, wandelen in de hitte, weinig slapen en 's nachts was het echt heel koud. Maaarrrr het was wel echt een hele toffe ervaring en ik had het niet willen missen.

De laatste weken werken waren erg relaxed en ik heb er echt van genoten. Tijdens mijn een na laatste week werken kwamen mijn ouders mij opzoeken in Sydney! Ik ben op donderdagavond na mn werk naar Sydney gegaan en daar waren ze ineens, midden in Sydney. Heel vreemd maar erg fijn. Ik heb geprobeerd om ze in 2 dagen zo veel mogelijk van de stad te laten zien. op Zaterdagavond waren we uitgenodigd door opa en oma om bij hen te komen eten in hun appartement in hartje Sydney. Nadat we eerst een halfuur vastzaten in de lift hebben we een ontzettend leuke avond gehad. Op zondag reden we naar Glenbrook waar mijn ouders de familie hebben ontmoet en het huis en de omgeving hebben gezien. Het was wel een beetje vreemd dat die 2 werelden die voor mij zo ver van elkaar lagen ineens met elkaar mengden. Het was supergezellig en we hebben heerlijk gebarbecued 's avonds.
MIjn ouders gingen daarna naar de Blue Mountains en hebben nog een week rondgereisd. Ik heb nog een week gewerkt en aan het einde van de week kwamen mijn ouders mij ophalen! Mijn tijd als au-pair zat erop en ik kon gaan reizen!
Samen met mijn ouders heb ik een week gereisd, van Sydney naar Brisbane. Onze eerste stop was Anna Bay (Port Stephens), de dag er na reden we via Hastings point naar Byron Bay. Bij Hastings Point stopten we om walvissen te spotten, en dat lukte! We hebben walvissen en dolfijnen gezien. Toevallig waren ze op het moment dat wij daar waren ook de filmset van AuqaMan aan het opbouwen.

We hebben 2 nachten in Byron Bay geslapen en toen zijn we via de Gold coast en Surfers Paradise naar Brisbane gereden. In Brisbane zijn we 4 nachten gebleven. We hebben de stad gezien, een erg moderne en schone stad, en we zijn een dag naar de Australia Zoo geweest. Op zaterdag was het tijd om weer afscheid van elkaar te nemen. Ik stapte op de bus richting Noosa en mijn ouders begonnen aan hun tocht terug naar Melbourne.
Noosa vond ik erg leuk! Het was minder Hippie-stijl dan Byron Bay maar wel erg relaxed. Ik sliep in een mooi en gezellig hostel waar ik op mijn eerste middag al een ander meisje ontmoette. Zij nodigde mij uit om 's avonds met haar vriendinnen mee uit te gaan, dat heb ik dus maar gedaan. Ik heb in Noosa verder nog lekker op het strand gelegen, de wandeling door het National park gedaan en een tour naar de Everglades gedaan waar we kano hebben gevaren.
Vanuit Noosa nam ik de bus naar Rainbow Beach waar ik de volgende dag naar Fraser Island ging! Een tour van 3 dagen, 2 nachten. We gingen in 4 grote 4WD auto's een tocht maken over Fraser Island. Per groep van 8 mensen hadden we 1 auto en moesten we zelf rijden. Ik heb ook een uurtje gereden en ik vond het fantastisch! Het rijden op zand is echt een aparte ervaring en ik vond het best een beetje spannend maar het ging goed en het is een supertoffe ervaring. We sliepen op een camping in tenten die al opgezet waren. We hadden echter alleen een slaapzak, dus we sliepen op de grond en dat was hard en koud! We kookten ons eigen eten en het was echt heel erg gezellig! We hebben de moonrise gekeken en er was een prachtige sterrenhemel. Overdag reden we naar supermooie plekjes, meren, en uitkijkpunten. Op Indian Head zagen we in 20 minuten, heel veel walvissen, dolfijnen, haaien, schildpadden en roggen.

Daarna ging ik op de bus naar Agnes Water waar ik de volgende dag een scooteroo tour zou doen maar die werd helaas gecancelled. bummer. Ik heb toen dus een dagje niks gedaan, ook wel lekker. De volgende dag stapte ik op de nachtbus naar Airlie Beach, een tocht van 9 uur. In Airlie Beach is het warm! Ik ben blij dat ik hier in de Australische winter ben want in de zomer had ik het echt niet uitgehouden. In Airlie Beach ben ik na 1 dag op de Whitsundays boot gegaan. Weer een tour van 2 nachten. Dit was echt het allerleuktste tot nu toe. De Whitsundays zijn adembenemend mooi. Ik ging met de New Horizon (boot) waar we met zo'n 30 mensen opzaten. Het was een superleuke groep en ook de crew was gezellig en echt heel tof. We hebben gesnorkeld, dat vond ik echt amazing! Ik heb met supergrote vissen gezwommen en veel mooi koraal gezien. Helaas heeft de Cycloon van 3 maanden geleden heel veel koraal vernietigd maar er is gelukkig ook nog wel een deel in tact gebleven.
Toen we terugkwamen van de tour hebben we met een deel van de groep gebarbecued aan het strand en hadden we 's avonds te afterparty tot in de late uurtjes..

En nu ben ik aangekomen bij vandaag! Vandaag hang ik een beetje op het strand maar doe ik niets bijzonders. Morgen stap ik op de bus naar Magnetic Island waar ik op Koala express ga.. Daar blijf ik weer 2 nachten en dan ga ik door naar Cairns waar ik ongeveer een week blijf. In Cairns is het warm dus ik vermaak me wel. Na die week vlieg ik terug naar Sydney waar ik nog 3 nachten bij mijn hostfamilie blijf en op zaterdag 2 september vlieg ik terug naar huis! Zondag 3 september in de middag ben ik weer op Nederlandse bodem.

Ik kan nu helaas geen foto's uploaden maar reken maar dat ik er een boel heb! Ik ga nog even genieten van het allermooiste land van de wereld.

Tot snel!

Liefs Nanette


Reacties

Reacties

Ina

Wat een geweldig mooi avontuur. Geniet nog even met volle teugen. Liefs Ina

Nora

Nog maar een paar weekjes..!! :D :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active